Etunimi
Sukunimi
Postikoodi
Syntymäaika
Sähköposti
Uutiskirjetilauksen tietosuojakäytäntö
Lähetä tilaus
Soitamme teille
Nimi Sukunimi
Puhelinnumero
Aihe
Soittoaika

TIETOA MEISTÄ OTA YHTEYTTÄ
Matkaehdot

Yleiset matkapakettiehdot sekä Neckermann Nordicin lisä- ja erityisehdot


Nämä sopimusehdot ovat Suomen matkailualan liitto ry:n ja kuluttaja-asiamiehen neuvottelemat. Ehtoja sovelletaan 1.7.2018 alkaen tehtyihin sopimuksiin. Ehdot on laadittu ottaen huomioon matkapaketteja ja yhdistettyjä matkajärjestelyjä koskevan direktiivin (EU 2015/2302) ja matkapalveluyhdistelmistä annetun lain (901/2017/www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2017/20170901) pakottavat säännökset.

 

Neckermann Nordicin asettamat lisä- ja erityisehdot on kursivoitu harmaalla taustalla. Huomioithan, että kohdat 20-26 on Neckermann Nordicin laatima, eivätkä ne kuulu Suomen matkailualan liiton ja Kuluttaja-asiamiehen yleisiin sääntöihin.

 

Sisällys

Yleiset matkapakettiehdot     

1. Soveltamisala                        

1.1. Yleiset matkapakettiehdot                        

1.2. Lisäehdot 

1.3. Erityisehdot                        

2. Matkapakettisopimus ja vastuu sopimuksen toteuttamisesta                  

2.1. Vastuu sopimuksen toteuttamisesta      

2.2. Sopimuksen sisältö          

2.3. Matkustusasiakirjat ja matkavakuutus   

2.4. Matkakohteen mahdolliset turvallisuusriskit                   

2.5. Avustamisvelvollisuus      

2.6. Matkustajan velvollisuudet ja vastuu     

3. Sopimuksen syntyminen ja hinnan maksaminen                

4. Matkustajan oikeus peruuttaa matka ennen matkan alkamista               

5. Matkustajan oikeus peruuttaa matka matkanjärjestäjän tekemien muutosten tai matkakohteen olojen vuoksi ennen matkan alkamista         

6. Matkustajan oikeus keskeyttää matka ja purkaa sopimus matkan aikana                        

7. Matkustajan oikeus muuttaa sopimusta ja luovuttaa se toiselle              

8. Hinnanmuutokset                 

9. Matkanjärjestäjän tekemät muutokset matkapakettisopimukseen         

10. Matkanjärjestäjän oikeus peruuttaa ja keskeyttää matka                       

11. Matkanjärjestäjän oikeus purkaa sopimus                        

12. Virhe ja virheilmoitus        

13. Virheen korjaus                  

14. Vaihtoehtoisten palvelujen tarjoaminen matkan aikana 

14.1 Määrittelemätön matka

14.2 Määrittelemätön All Inclusive***                          

15. Hinnanalennus                    

16. Vahingonkorvaus               

17. Varausvirheet                     

18. Muun lainsäädännön nojalla saadun korvauksen vähentäminen           

19. Korvausvaatimukset          

20. Riita-asiat 

21-25 Neckermann Nordicin muut lisä- ja erityisehdot.

 

 

1. Soveltamisala

1.1. Yleiset matkapakettiehdot

Näitä sopimusehtoja sovelletaan sellaisiin vähintään 24 tuntia kestäviin tai yöpymisen sisältäviin  matkapaketteihin, jotka on hankittu pääasiassa yksityiseen tarkoitukseen, ja joihin sisältyy vähintään kaksi seuraavista palveluista; 1) kuljetus, 2) majoitus, 3) auton tai matkapalveluyhdistelmistä annetun lain 2 § 3 kohdassa mainitun muun moottoriajoneuvon, kuten A-luokan ajokorttia vaativan moottoripyörän tai vähintään nelipyöräisen, omalla käyttövoimallaan kulkevan ajoneuvon, jonka rakenteellinen nopeus on yli 25km/h, vuokraus tai jokin edellä mainituista yhdessä 4) muun olennaisen matkailupalvelun kanssa edellytyksellä, että kokonaisuus myydään tai tarjotaan myytäväksi Suomessa. Majoitukseksi katsotaan myös muutaman viikon majoitus esim. perheessä kielikurssin yhteydessä, ei kuitenkaan pitkäkestoisen vaihto-oppilasmatkan yhteydessä.

1.2. Lisäehdot

Matkanjärjestäjällä on oikeus täydentää ja täsmentää yleisiä matkapakettiehtoja lisäehdoilla, jotka eivät saa olla matkustajan vahingoksi ristiriidassa näiden yleisten ehtojen kanssa.

Neckermann Nordicin lisäykset ja erityisehdot on kursivoitu.

1.3. Erityisehdot

Matkanjärjestäjällä on oikeus käyttää näistä sopimusehdoista poikkeavia erityisehtoja, jos erityisehtojen käyttö on perusteltavissa matkan erityisluonteen, kuljetusmuotoa koskevien poikkeuksellisten määräysten (kuten reittilentojen varaus- ja myyntiehdot), matkan erityisluonteesta johtuvien poikkeuksellisten majoitusehtojen tai matkakohteen erityisolojen vuoksi. Erityisehdot eivät saa olla matkustajan vahingoksi ristiriidassa matkapalveluyhdistelmistä annetun lain kanssa.

Matkanjärjestäjän, joka soveltaa peruutustapauksissa erityisehtoja ja veloittaa niiden perusteella matkustajalta todelliset peruutuskulut, on matkustajan pyynnöstä esitettävä selvitys siitä, miten ne kohdentuvat matkan eri osiin.


Erikoisehdot erityyppisille matkoille ja matkapaketeille

Seuraaville Neckermann Nordicin matkoille sovelletaan yleisten ehtojen lisäksi erityisehtoja; reittilentomatkat, joita kutsutaan joskus myös dynaamisiksi matkoiksi, ryhmämatkat, golfmatkat ja eri erikoiskampanjat, vain lennot, vain hotellit ja erilaiset lisäykset edellä mainittuihin matkoihin, kuten matkatavarat, kuljetukset jne.


Matkustaminen reittilennoilla, jota joskus kutsutaan myös dynaamiseksi matkustamiseksi

Tilauslentojen lisäksi Neckermann Nordic tarjoaa myös reittilentoja, joihin Neckermann Nordic noudattaa erityisehtoja. Erityisten ehtojen perusteella maksu-, peruutus- ja muut ehdot voivat poiketa valmismatkojen yleisistä ehdoista. Reittilennoilla matkustaminen noudattaa periaatteessa lentoyhtiöiden ja hotellien omia varaus- ja myyntiehtoja, jotka ovat yleisiä matkustusehtoja tiukemmat. Loppumaksu voidaan vaatia suoraan varauksen yhteydessä, ja lentoyhtiö voi myös muuttaa loppumaksun aikaa lyhyellä varoitusajalla. On myös tavallista, että kaikki muutokset ja uudelleenvaraukset katsotaan peruutuksiksi.


Ryhmämatkat

Ryhmämatkan minimiosallistujamäärä on 20 henkilöä aikuisten hinnalla. Ryhmämatkan varaamisen yhteydessä annetaan myös tämän säännöt, koska ryhmät suunnitellaan yksilöllisesti ryhmäkohtaisesti.


Muut matkat

Katso kohdat 20-25 golfmatkoista, vain lennoista, vain hotelleista ja tarjouksista.


Eri kampanjoilla on säännöt verkkosivuston kampanjatietojen alla.


Lisäpalvelut

Lisäpalvelut, kuten kuljetukset, matkatavarat ja gaalaillalliset voidaan peruuttaa tai muuttaa, mutta näiden peruutus- tai muutosmaksu on 100 % hinnasta.

 

2. Matkapakettisopimus ja vastuu sopimuksen toteuttamisesta

2.1. Vastuu sopimuksen toteuttamisesta

Matkanjärjestäjä vastaa matkustajalle siitä, että matkapaketti on sopimuksen mukainen. Vastuu koskee myös matkanjärjestäjän sopimuksen täyttämiseksi käyttämien elinkeinonharjoittajien suorituksia (esimerkiksi kuljetusyhtiöt ja hotellit).

Matkanvälittäjä vastaa matkustajalle antamistaan tiedoista ja sopimuksen täyttämisestä samalla tavoin kuin matkanjärjestäjä, jos matkanjärjestäjä on sijoittautunut Euroopan talousalueen ulkopuolelle ja jos matkanvälittäjä ei osoita, että matkanjärjestäjä täyttää kyseiset velvoitteet.

Matkustajalle on ennen sopimuksen tekemistä annettava tieto siitä, onko matkanjärjestäjä tai matkanvälittäjä asettanut matkapalveluyhdistelmien tarjoajista annetussa laissa (921/2017) tarkoitetun vakuuden ja kattaako vakuus tarjotun matkan.   

Matkustaja voi täyttää näiden sopimusehtojen mukaisen ilmoitusvelvollisuutensa ottamalla yhteyttä joko matkanjärjestäjään tai matkanvälittäjään.

Matkapaketin virheestä ilmoittaminen on tehtävä kohdan 12.4. mukaisesti.


2.2. Sopimuksen sisältö

Matkaan sisältyvät ne palvelut ja järjestelyt, joista on sovittu matkustajan ja matkanjärjestäjän kesken. Sopimuksen sisältöä arvioitaessa otetaan huomioon kaikki ennen matkasopimuksen tekemistä kirjallisena tai sähköisenä ilmoitetut sopimusehdot, vakiotietolomake ja muut kyseistä matkaa koskevat lain (www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2017/20170901)  ja asetuksen (www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2018/20180181) edellyttämät tiedot.

Matkustaja on velvollinen tarkastamaan varausvahvistuksen/matkustusasiakirjat heti niiden saatuaan ja että kaikki tiedot ovat oikein, mukaan lukien, että nimet on kirjoitettu oikein ja vastaavat passia. Mahdollisista virheistä tulee ilmoittaa mahdollisimman pian. Järjestäjä pidättää oikeuden veloittaa virheellisten tietojen korjaamisesta aiheutuvia todellisia kustannuksia vastaavan maksun sekä kohtuullisen korvauksen korjauksesta aiheutuvista lisätöistä. Jos virhe johtuu matkanjärjestäjän tai järjestäjän palkkaamasta henkilöstä, korjaus suoritetaan ilman matkustajalle aiheutuvia kustannuksia.

Neckermann Nordic ei lähetä varausvahvistuksia ja/tai lippuja paperimuodossa. Matkustajan tulee tarvittaessa tehdä tulostus itse. Varauksen yhteydessä lähetetään varausvahvistus ja/tai lippu varauksen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen. Lippu on saatavilla myös päävaraajan varaustililtä, ​​johon pääsee kirjautumalla sisään www.neckermann-nordic.fi Minun varaukseni -kohdasta käyttämällä varausnumeroa ja varausvahvistuksessa olevaa salasanaa. Lippu on henkilökohtainen, eikä sitä voi luovuttaa toiselle muutoin kuin ottamalla yhteyttä Neckermann Nordicin henkilökuntaan. Siirto toiselle tehdään maksua vastaan ​​ja tiettyjen sääntöjen mukaisesti.

Sopimukseen sisältyy myös tiedot senhetkisestä matkajärjestelystä, mukaan lukien hotellikuvaus, kohdekuvaus, www.neckermann-nordic.fi saatavilla olevat "Tärkeää tietoa matkasta" ja matkanjärjestäjältä saatava varausvahvistus sekä muut varausvahvistukseen liitetyt tiedot.


2.3. Matkustusasiakirjat ja matkavakuutus

Matkanjärjestäjän on ennen sopimuksen tekemistä annettava matkustajalle yleiset tiedot kohdemaan passi- ja viisumimääräyksistä, mukaan lukien keskimääräinen viisumin hankkimisaika.

Matkustajan on matkanjärjestäjän antamia ohjeita noudattaen itse huolehdittava matkalla tarvitsemistaan asiakirjoista (mm. passi, viisumi, rokotustodistukset) sekä tarkistettava niiden ja matkalipun oikeellisuus ja vastaavuus toisiinsa. Matkustajan on tarkistettava myös kuljetusten aikataulut. Jos matkanjärjestäjä on täyttänyt tiedonantovelvollisuutensa, se ei vastaa matkustajalle aiheutuvasta vahingosta, mikäli matka estyy tai keskeytyy puutteellisten tai virheellisten matka-asiakirjojen (esim. rikkinäisen passin) tai viisumin epäämisen tai puuttumisen vuoksi.

Matkanjärjestäjä ei ole vastuussa matkustajan matkalla tarvitsemista vapaaehtoisista vakuutuksista, vaan matkustaja vastaa itse vakuutusturvastaan ja sen kattavuudesta esim. peruutusturvan osalta. Tämän vuoksi matkanjärjestäjä kehottaa matkustajaa hankkimaan matkaa varten riittävän kattavan henkilöön ja omaisuuteen kohdistuvan sekä peruutusturvan sisältävän matkavakuutussuojan. 

Neckermann Nordic suosittelee kaikille matkustajilleen aina yksityisen matkavakuutuksen ja peruutussuojan ottamista.


2.4. Matkakohteen mahdolliset turvallisuusriskit

Matkanjärjestäjän on ennen matkaa huomautettava matkustajalle matkaan mahdollisesti liittyvistä erityisistä riskeistä sekä annettava tiedot kohdemaan yleisistä terveysmääräyksistä. Matkustajan henkilökohtaiseen terveydentilaan liittyvien erityistarpeiden ohjeistuksen hankkimisesta matkustaja vastaa itse. Matkustajalle on lisäksi annettava ohjeita mahdollisen sairastumisen, onnettomuuden tai muun vastaavan tapahtuman varalta.

Matkustajan turvallisuudesta ulkomailla vastaavat matkustajan itsensä ohella ensisijaisesti kyseisen maan viranomaiset. Matkustajan on toimittava kohteen olosuhteet huomioon ottaen.

Kohteen turvallisuutta ja muita kohdetta koskevia olennaisia tietoja on saatavissa ulkoministeriöstä ja terveyden ja hyvinvoinnin laitoksesta; esim. kyseisten tahojen Internet-sivustoilta www.um.fi  ja www.thl.fi. Matkustajan tulee tutustua kohteen olosuhteisiin mm. edellä mainittujen tietojen avulla.  


2.5. Avustamisvelvollisuus

Jos matkustaja matkan aikana sairastuu, joutuu onnettomuuteen tai rikoksen uhriksi taikka kärsii muun vahingon, on matkanjärjestäjän ilman aiheetonta viivytystä annettava vaikeuksiin joutuneelle matkustajalle tietoja terveyspalveluista, paikallisviranomaisista ja konsulipalveluista, järjestettävä matkustajalle mahdollisuus etäviestimen käyttämiseen ja autettava matkustajaa tekemään vaihtoehtoisia matkajärjestelyjä sekä annettava muuta asianmukaista apua. Matkustaja vastaa itse näiden tai muiden tilanteen vaatimien (esim. uusi kuljetus, ylimääräiset hotelliyöpymiset sekä matkanjärjestäjälle mahdollisesti tulevat ylimääräiset kulut) erityisjärjestelyiden kuluista, joihin matkanjärjestäjä hänen tilanteensa vuoksi on ryhtynyt. Jos matkan aikana ilmenee kohdassa 10.1.b. tarkoitettu tilanne, matkanjärjestäjän on vastaavasti avustettava matkustajaa ja pyrittävä mahdollisuuksien mukaan rajoittamaan matkustajalle aiheutuvaa vahinkoa ja haittaa.

Matkanjärjestäjä voi periä kohtuullisen maksun antamastaan avusta, jos matkustaja on aiheuttanut vaikeudet tahallisesti tai huolimattomuudellaan. Maksu saa kuitenkin vastata enintään matkanjärjestäjälle avun antamisesta aiheutuneita todellisia kustannuksia.

Jos matkanjärjestäjällä ei ole matkakohteessa henkilökuntaa, joka voi avustaa matkustajaa, matkanjärjestäjän on ennen matkaa ilmoitettava matkustajalle matkanjärjestäjän tai -välittäjän paikallisen edustajan nimi ja yhteystiedot tai vastaavat tiedot paikallisista toimipaikoista, joihin matkustaja voi apua tarvitessaan ottaa yhteyttä. Jos tällaisia edustajia tai toimipaikkoja ei ole, matkustajalle on ilmoitettava, miten hän tarvittaessa saa yhteyden matkanjärjestäjään tai -välittäjään.


2.6. Matkustajan velvollisuudet ja vastuu

2.6.1. Matkustajan on noudatettava matkan aikana viranomaisten, matkanjärjestäjän tai matkanjärjestäjän edustajan antamia matkan toteuttamiseen liittyviä ohjeita ja määräyksiä sekä hotellien ja kuljetusvälineiden järjestyssääntöjä.

2.6.2. Matkustaja ei saa häiritä käyttäytymisellään muita matkustajia. Jos matkustaja olennaisesti laiminlyö velvollisuutensa, voidaan hänen matkalle lähtönsä evätä tai hänet voidaan poistaa matkalta. Tällöin matkustajalla ei ole oikeutta maksun palautukseen ja hän vastaa itse kaikista kotimatkastaan aiheutuvista kuluista.

Matkustajan tulee käyttäytyä kunnioittavasti eikä aiheuttaa vaaraa tai vahinkoa Neckermann Nordicin henkilökunnalle tai hotellin, lentoyhtiön tai muille matkaan osallistuville henkilöille. Jos matkustaja laiminlyö velvoitteensa olennaisesti, hänet voidaan evätä lähtöstä tai hänet voidaan poistaa matkalta. Tässä tapauksessa matkustajalla ei ole oikeutta hyvitykseen ja hän on vastuussa kaikista kotimatkan aikana syntyneistä kuluista.

2.6.3. Matkustaja on vastuussa vahingoista, jotka hän tahallisella tai varomattomalla menettelyllään aiheuttaa matkanjärjestäjälle tai kolmansille osapuolille muun muassa rikkomalla 2.6.1 ja 2.6.2. kohdissa mainittuja määräyksiä.

2.6.4. Matkustajan tulee ilmoittaa matkanjärjestäjälle sellaiset yhteystiedot, joista hänet tavoittaa ennen matkaa ja matkan aikana.

2.6.5 Matkustajaryhmän edustaja on velvollinen toimittamaan kaikki matkaa koskevat tiedot ja asiakirjat matkustajaryhmälle ja vastaavasti matkustajia koskevat tarvittavat tiedot ja asiakirjat matkanjärjestäjälle. Matkanjärjestäjän katsotaan täyttäneen ilmoitusvelvollisuutensa toimittaessaan matkaa koskevat tiedot tälle matkustajaryhmän edustajalle eikä niitä tarvitse toimittaa erikseen jokaiselle matkustajalle.

Matkustajaryhmän puolesta muutoksia varaukseen voi tehdä matkan varannut matkustajaryhmän edustaja yksin tai yhdessä muutosta haluavan matkustajan kanssa.

2.6.6. Matkustaja tai matkustajaryhmän edustaja vastaa matkanjärjestäjälle antamiensa tietojen, kuten matkan ajankohdan, matkustajien nimien, syntymäaikojen, muiden henkilötietojen tai matkustajien erityistarpeiden, oikeellisuudesta ja oikea-aikaisesta ilmoittamisesta. Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingosta, jonka matkustajan tai matkustajaryhmän edustajan virheellisesti tai puutteellisesti antamat tiedot voivat aiheuttaa.

2.6.7. Matkustaja saattaa joutua itse vastaamaan seurauksista ja/tai kustannuksista, mikäli niitä syntyy, jos hän käyttää matkapaketin palveluita tai paketin osia muulla tavoin, kuin matkapakettisopimuksessa on sovittu. Esimerkiksi matkapakettiin sisältyvien kuljetuspalveluiden osittainen tai kokonaan käyttämättä jättäminen voi johtaa jäljellä olevien palveluiden käyttöoikeuden rajoittumiseen tai menettämiseen.


Alle 18-vuotiaat matkustajat

Alaikäisen matkustusluvan löydät nettisivuilta ja se tulee täyttää ja allekirjoittaa varauksen yhteydessä sekä ottaa mukaan matkalle. Alle 16-vuotiaat lapset ja nuoret eivät saa matkustaa ilman aikuista.

Matkustajan on oltava 18-vuotias voidakseen varata pakettimatkan reittilennoilla. Matkustajan on oltava 18-vuotias myös voidakseen varata itse räätälöidyn paketin Neckermann Nordicilta.

Joissakin hotelleissa ja joillakin matkoilla ikäraja voi olla yli 18 vuotta.

Alle 2-vuotiaiden lasten enimmäismäärä kullakin lennolla on rajoitettu.


Raskaana

Lentomatkoissa noudatamme lentoyhtiöiden raskaana olevien naisten matkustamista koskevia sääntöjä. Matkustajan tulee tarkistaa kunkin lentoyhtiön säännöt ennen lähtöä. Huomaa, että lentoyhtiöillä ja vakuutusyhtiöillä voi olla erilaiset säännöt.


Käyttämättömät osat matkasta

Jos matkustaja ei käytä varattua matkaa kokonaan tai osittain tai saapuu matkalle myöhässä, matkustajalla ei ole oikeutta korvaukseen käyttämättömästä matkasta tai sen osasta.

Jos matka koostuu useista lennoista, lentoliput tulee käyttää oikeassa järjestyksessä. Jos jotakin lippuun merkittyä lentoa ei käytetä, varaus peruuntuu automaattisesti muiden lentojen osalta eikä matkustaja ole oikeutettu korvaukseen peruutetuista tai käyttämättömistä lennoista.

Matkustaja, joka poikkeaa järjestelystä matkan alettua, on velvollinen ilmoittamaan siitä matkanjärjestäjälle tai hänen edustajalleen.


3. Sopimuksen syntyminen ja hinnan maksaminen

3.1. Matkustajaa sitova sopimus syntyy, kun matkanjärjestäjän määräämä ensimmäinen maksusuoritus on maksettu viimeistään eräpäivänä.

3.2. Matkan hinta kokonaisuudessaan on maksettava matkanjärjestäjän ilmoittamana tai muuna sovittuna määräaikana. Maksettuaan matkan hinnan matkustajalla on oikeus hyvissä ajoin ennen matkan alkamista saada matkaliput ja muut matkaan liittyvät asiakirjat.

 

Neckermann Nordicin maksuehdot

Seuraavat maksuehdot koskevat matkaa tilauslennolla;

Kun lähtöpäivään on 46 päivää tai enemmän:

Varausmaksu on 200 €/hlö Euroopan kohteisiin, Turkkiin, Egyptiin ja Kanariansaarille ja kaukokohteisiin 300 €/hlö, joka tulee maksaa varauksen yhteydessä. Varausmaksu katsotaan osamaksuksi matkan kokonaishinnasta.

Varausmaksun jälkeinen loppusumma tulee maksaa 45 päivää ennen matkan alkamista.

Kun matka on varattu 45 päivää tai vähemmän ennen matkan alkua, matkan hinta on maksettava kokonaisuudessaan varauksen yhteydessä.


Seuraavat maksuehdot koskevat matkaa reittilonnolla;

Varattaessa pakettimatkoja reittilennoilla ja varattaessa vain lentoja sovelletaan lentoyhtiön maksupäivää koskevia ehtoja. Loppumaksu vaaditaan yleensä heti varauksen yhteydessä. Lentoyhtiöillä on oikeus maksaa lentolippu ennakkoon myös matkan vahvistamisen jälkeen, mikä tarkoittaa, että eräpäivää voidaan muuttaa lyhyellä varoitusajalla.


Alennukset

Tilauslennoilla alle 2-vuotias lapsi maksaa koko matkalta 50 euroa ja reittilennoilla lentoyhtiön määräämän hinnan. Hinta ei oikeuta omaan istumapaikkaan tai ruokaan lennolla, eikä se oikeuta omaan sänkyyn hotellissa. Mahdolliset lisäkulut (esim. pinnasänky tai ateriat) maksetaan suoraan hotellille hotellin asettamien hintojen mukaisesti. Alle 2-vuotiailla ei myöskään ole oikeutta omaan istumapaikkaan kuljetuksessa. Mahdolliset lisämaksut (esim. jos lastenistuin on saatavilla) maksetaan suoraan kuljetusyritykselle.

Joskus on lapsialennuksia, jotka koskevat tiettyjä paikkoja, tiettyjä hotelleja ja tiettyjä huonetyyppejä ja vaativat yleensä tietyn määrän täyden hinnan maksavia vieraita huonetyypissä, yleensä 2-4 täyden hinnan maksavaa vierasta. Lapsialennus koskee yleensä vain lisävuoteita. Jos lapsialennuksen saa, lapsen tulee olla 2-10/11//12-vuotias hotellista riippuen.

Alennuksen suuruus voi vaihdella hotellin, matka-ajan ja paikkojen lukumäärän mukaan.


Alennus aikuisille lisävuoteessa

Joskus on alennuksia aikuisille lisävuoteessa ja ne koskevat tiettyjä paikkoja, tiettyjä hotelleja ja tiettyjä huonetyyppejä ja vaativat yleensä tietyn määrän täyden hinnan maksavia vieraita huonetyypissä, yleensä 2-4 täyden hinnan maksavaa vierasta.

Alennuksen suuruus voi vaihdella hotellin, matka-ajan ja paikkojen lukumäärän mukaan. Neckermann Nordic mukauttaa hinnan alennukset suoraan ja ilmoittaa keskihinnan henkilöä kohden verkkosivustolla ja lipussa.


Muut edut ja alennukset

Matkan hinta määräytyy varauksen yhteydessä. Alennuksia ei voi lisätä takautuvasti. Edut ja alennukset eivät siirry uuteen varaukseen, jos kohde, hotelli, lähtöpäivä tai sijainti muuttuu. Alennushintaisia ​​paikkoja on saatavilla vain rajoitettu määrä.


4. Matkustajan oikeus peruuttaa matka ennen matkan alkamista

Matkustajalla on oikeus peruuttaa matka milloin tahansa ennen matkan alkamista. Tällöin matkanjärjestäjällä on oikeus periä peruutusmaksu seuraavasti:

4.1.a) Etukäteen ilmoitetut toimistokulut, kun matka peruutetaan viimeistään 45 vuorokautta ennen matkan alkamista

Neckermann Nordicin toimistokulu on 100 euroa/henkilö.

b) Varausmaksu, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 45 vuorokautta mutta viimeistään 21 vuorokautta ennen matkan alkamista

Neckermann Nordicin varausmaksu on 200 euroa/henkilö tilausmatkoilla Euroopassa, Kanariansaarilla ja Egyptissä. Muissa maissa 300 euroa/henkilö.

c) 50 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 21 vuorokautta mutta viimeistään 7 vuorokautta ennen matkan alkamista

d) 75 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 7 vuorokautta mutta viimeistään 3 vuorokautta ennen matkan alkamista

e) 95 % matkan hinnasta, kun matka peruutetaan myöhemmin kuin 3 vrk ennen matkan alkamista.  

Neckermann Nordic soveltaa erityisehtoja reittilennoilla suoritettaviin pakettimatkoihin, ns. dynaamisiin matkoihin. Näiden matkojen peruutusehdot määräytyvät lentoyhtiön ja/tai hotellin omissa peruutussäännöissä. Reittilennoilla matkustamista ei yleensä palauteta. Jos lennot, hotellit tai muut järjestelyt eivät ole palautettavissa, peruutusmaksu on 100 % matkan hinnasta. Lento- ja hotellikulujen lisäksi Neckermann Nordic veloittaa asiakkaalta peruutusmaksun Neckermann Nordicin omista hallintokuluista 100 € per henkilö. Syynä erityiseen matkaehtoon ovat Neckermann Nordicin peruutuksesta aiheutuvat kustannukset, koska reittilennoilla toteutettujen matkapakettien hyvitys ei ole mahdollista.


Vain reittilentojen lentojen tai vain hotellien peruutuksista Neckermann Nordic veloittaa hallinnollisen maksun 100 € per henkilö. Lisäksi peruutusmaksut määräytyvät valitun lentoyhtiön tai hotellin varaus- ja myyntiehtojen mukaan.


Veroja ja muita viranomaismaksuja ei palauteta.


Matkan peruutus tulee tehdä joko puhelimitse numeroon +358 75 326 5464 tai sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Mikäli peruutus tehdään puhelimitse, tulee asiakkaan aina myös lähettää peruutusvahvistus sähköpostitse asiakaspalveluumme: [email protected].

Matkan voi peruuttaa vain päävaraaja.

4.2. Jos matka on hinnoiteltu sen mukaan, että kahden tai useamman matkustajan seurue majoitetaan samaan huoneeseen tai huoneistoon ja joku seurueen jäsenistä peruuttaa matkansa, on matkanjärjestäjällä oikeus periä kohdassa 4.1. mainittujen peruutuskulujen lisäksi peruutuksen johdosta syntyvästä majoituksen vajaakäytöstä aiheutuvat kulut. Matkansa peruuttanut ja matkalle osallistuvat seurueen jäsenet vastaavat yhteisvastuullisesti kyseisten kulujen maksamisesta matkanjärjestäjälle. Matkanjärjestäjä ja matkalle lähtevä matkaseurue voivat edellä mainitun sijaan sopia yhteisesti matkaseurueelle tarkoituksenmukaisemmasta majoitusjärjestelystä, jolloin matkalle lähtevä seurue vastaa mahdollisista lisäkuluista. 

4.3. Jos matkaa ei peruuteta eikä matkustaja saavu sovitulle lähtöpaikalle sovittuun aikaan tai jos hän ei voi osallistua matkaan siksi, ettei hänellä hänen vastuullaan olevista syistä ole matkaan tarvittavia asiapapereita, kuten voimassaolevaa passia, viisumia, henkilöllisyystodistusta tai rokotustodistusta, hänellä ei ole oikeutta maksun palautukseen.

4.4. Peruutuskulut voivat poiketa kohdassa 4.1. mainituista, jos matka on sellainen, johon sovelletaan erityisehtoja (kohta 1.3.). Peruutuskulujen määrä tai niiden määräytymisperuste on ilmoitettava erityisehdoissa.  


5. Matkustajan oikeus peruuttaa matka matkanjärjestäjän tekemien muutosten tai matkakohteen olojen vuoksi ennen matkan alkamista

5.1. Matkustaja voi peruuttaa matkan, jos

a) matkanjärjestäjä muuttaa merkittävästi matkajärjestelyjä. Merkittävänä muutoksena pidetään esimerkiksi matkustusaikaa huomattavasti lisäävää kuljetusvälineen muutosta, esimerkiksi sellaisia lähtö- tai saapumisaikojen muutoksia, jotka aiheuttaisivat matkustajalle huomattavia hankaluuksia tai ylimääräisiä kustannuksia, kuten kuljetuksen tai majoituksen uudelleenjärjestelyjä, päivälennon muuttumista yölennoksi (iltapäiväksi sovittu paluu siirtyy paluuksi puolen yön jälkeen), matkakohteen muutosta tai majoituksen tasoa selvästi laskevaa muutosta, sekä olennaisesti matkan luonnetta muuttavaa muutosta, kuten esteettömänä markkinoidun matkan muuttuminen esteelliseksi, tai

b) hänellä on perusteltua aihetta uskoa, että matkanjärjestäjän mahdollisuudet toteuttaa matka sovitulla tavalla ovat sopimuksen päättämisen jälkeen olennaisesti vaikeutuneet matkakohteessa tai sen läheisyydessä ilmenneiden sotatoimien, muiden vakavien turvallisuusongelmien, kuten terrorismin, luonnonkatastrofien, kuten tulvien, maanjäristysten tai sääolosuhteiden, lakon, merkittävien ihmisten terveyteen vaikuttavien riskien, kuten vakavan taudin esiintymisen matkakohteessa tai vastaavan tilanteen takia taikka jos matkaa ei muusta odottamattomasta syystä voida toteuttaa vaarantamatta matkustajan henkeä tai terveyttä.

Peruutuksen perusteita arvioitaessa otetaan huomioon Suomen viranomaisten kanta asiaan tai esim. Suomen edustuston virallinen viestintä asiaan liittyen, tai

c) matkan alkamisen tai matkan päättymisen ajankohta siirtyy sovitusta

- yli 24 tunnilla vähintään 7 vrk kestävillä matkoilla

- yli 12 tunnilla 2-6 vrk kestävillä matkoilla

- alle 2 vrk kestävien matkojen osalta tilannetta arvioidaan tapauskohtaisesti, tai

d) hänellä on muutoin painava syy olettaa, että matkanjärjestäjän suorituksessa tulee olemaan olennainen virhe.

5.2. Matkanjärjestäjän on ilmoitettava muutoksista pysyvällä tavalla ja ilmoituksesta on käytävä ilmi, mitä muutoksia matkanjärjestäjän on tarkoitus tehdä, heikentävätkö muutokset matkapaketin laatua tai alentavatko ne sen arvoa, ja minkä suuruisen hinnanalennuksen matkustaja mahdollisesti saa tehtyjen muutosten johdosta sekä oikeuttavatko muutokset matkan peruuttamiseen.

5.3. Matkustajan on ilman aiheetonta viivytystä ilmoitettava matkan peruuttamisesta matkanjärjestäjälle. Ellei matkustaja ilmoita muutosilmoituksessa mainitussa kohtuullisessa määräajassa peruuttavansa matkan, matkustajan katsotaan hyväksyvän ehdotetut muutokset.

5.4. Oikeudesta peruuttaa matka hinnankorotuksen vuoksi määrätään kohdassa 8.3.

5.5. Peruuttaessaan matkan edellä mainituissa tapauksissa matkustajalla on oikeus saada takaisin matkan hinta ilman aiheetonta viivytystä, mutta viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun matkustaja on peruuttanut sopimuksen. Matkustajalla ei ole kuitenkaan oikeutta matkan peruuttamiseen ilman peruutusmaksua, jos 5.1.b) kohdassa tarkoitettu tilanne on ollut matkustajan tiedossa jo sopimusta tehtäessä.

Jos peruutus johtuu 5.1.a), 5.1.c) tai 5.1d) kohdissa mainituista syistä, matkustajalla on oikeus saada korvaus myös niistä menoista, jotka ovat aiheutuneet matkasta ja peruutuksen vuoksi käyneet hyödyttömiksi, ellei muutos johdu matkanjärjestäjää tai sen alihankkijaa kohdanneista ylivoimaisista tilanteista.


6. Matkustajan oikeus keskeyttää matka ja purkaa sopimus matkan aikana

6.1. Matkustajalla on oikeus keskeyttää matka, jos

a) matkan toteutus osoittautuu niin virheelliseksi, ettei matka vastaa sille alun perin asetettua tarkoitusta, tai

b) matkan aikana ilmenee kohdassa 5.1.b) tarkoitettu tilanne, ellei matkustaja ole ollut sopimusta tehtäessä tietoinen kohteen olosuhteista.

6.2. Keskeyttäessään matkan tai purkaessaan sopimuksen matkustajalla on oikeus saada takaisin matkan hinta ja muut matkanjärjestäjälle maksetut maksut. Jos matkanjärjestäjän suorituksesta on ollut matkustajalle hyötyä, tämä hyöty (esim. yhdistelmämatkan toteutunut osa, matkan aikana tarjotut ateriat tai matkustajan käyttämät pääsyliput) otetaan huomioon arvioitaessa hinnanalennuksen määrää.

6.3. Jos matkustaja keskeyttää matkan kohdassa 6.1.a. tarkoitetulla perusteella, matkanjärjestäjän on omalla kustannuksellaan tarvittaessa järjestettävä matkustajan paluukuljetus. Kuljetus on järjestettävä alun perin sovittua vastaavalla kuljetusvälineellä matkan lähtöpaikkaan tai muulle sovitulle paikkakunnalle.

6.4. Jos matkustaja keskeyttää matkan kohdan 6.1.b. perusteella eikä matkanjärjestäjä avusta häntä kohdan 2.5. mukaisesti kotiinpaluun järjestämisessä, voi matkustaja itse ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Matkustajan on kuitenkin pyrittävä rajoittamaan matkanjärjestäjän vastuulle mahdollisesti jäävien kustannusten määrää ja muuta vahinkoa.

6.5. Mahdolliseen oikeuteen saada vahingonkorvausta sovelletaan kohtaa 16.


7. Matkustajan oikeus muuttaa sopimusta ja luovuttaa se toiselle

7.1. Matkustajalla on oikeus viimeistään 45 vuorokautta ennen matkan alkua muuttaa lähtöpäivää, matkakohdetta tai hotellia maksamalla alkuperäisen ja uuden matkan mahdollisen hinnanerotuksen lisäksi toimistokulut. Myöhempiä muutoksia voi matkanjärjestäjä pitää matkan peruutuksena ja uuden tilaamisena.

Neckermann Nordicin tilauslennoilla tehtyjen pakettimatkojen käsittelymaksu on 100 € per henkilö.

Yleisten ehtojen mukainen muutosoikeus koskee vain tilauslentojen pakettimatkoja. Reittilennoilla toteutettaviin pakettimatkoihin sovelletaan erityissääntöjä ja muutosehtoja, jotka määräytyvät lentoyhtiön ja/tai hotellin omien ehtojen perusteella ja jotka voivat olla tiukemmat kuin matkapaketin yleiset ehdot. Mikäli reittilennoilla toteutettavilla pakettimatkoja on mahdollista muuttaa, Neckermann Nordic veloittaa matkustajalta 100 €:n käsittelymaksun per henkilö sekä lentoyhtiön ja/tai hotellin Neckermann Nordicilta veloittaman muutosmaksun.

Myöhemmin kuin 45 päivää ennen matkan alkua tehdyt muutokset käsittelee Neckermann Nordic matkan peruutuksena ja niihin sovelletaan kohdan 4.1 peruutusehtoja.

7.2. Matkustajalla on oikeus muuttaa varauksessa olevia matkustajatietoja tai luovuttaa sopimukseen perustuvat oikeutensa henkilölle, joka täyttää mahdolliset matkalle osallistumista koskevat ehdot.

Luovutuksesta tai tietojen muutoksesta on ilmoitettava matkanjärjestäjälle viimeistään seitsemän päivää ennen matkan alkamista. Ilmoitus voidaan tehdä myöhemminkin, jos se ei aiheuta kohtuutonta hankaluutta matkanjärjestäjälle. 

Matkanjärjestäjällä on oikeus periä kohtuullinen korvaus luovutuksesta tai tietojen muutoksesta aiheutuvista tarpeellisista toimenpiteistä. Jollei matkanjärjestäjä ole lisäehdoissaan muuta ilmoittanut, korvaus on toimistokulujen suuruinen. Tässä yhteydessä voidaan soveltaa myös 4.2. kohtaa. Luovuttaja ja luovutuksensaaja vastaavat yhteisvastuullisesti matkan hinnan ja korvauksen maksamisesta matkanjärjestäjälle.

Neckermann Nordic perii maksun sekä väärinkirjoitetun nimen korjauksesta, toisen nimen lisäyksestä, että nimenvaihdoksesta, kun matka siirtyy jollekin toiselle.

Maksu on 50 euroa per henkilö ja kerta.

Pakettimatkat ja lennot reittilennoilla voidaan siirtää vain lentoyhtiön luvalla. Tällaisiin siirtoihin sovelletaan kyseisen lentoyhtiön ehtoja, mukaan lukien ehdot, jotka koskevat lentoyhtiön siirtomaksua ja Neckermann Nordicin maksua.

Maksu on 50 euroa per henkilö ja tilaisuus.

Mikäli lähtöön on alle 7 päivää, on Neckermann Nordicin maksu 100 euroa. Huomaa kuitenkin, että jos se on sama päivä kuin lähtö, emme voi taata muutoksen toteutumista.


8. Hinnanmuutokset

8.1. Matkanjärjestäjällä on sopimuksen tekemisen jälkeen oikeus korottaa ja vastaavasti velvollisuus alentaa sovittua matkan hintaa seuraavilla perusteilla:

a) kuljetuskustannusten muutos, joka johtuu polttoaineiden ja muiden energialähteiden hinnoista, tai

b) matkan hintaan vaikuttavien verojen tai matkapalveluille kolmansien osapuolien asettamien maksujen, kuten lentokenttien tai satamien käyttöön liittyvien maksujen tai kohde- tai kaupunkiverojen muutokset. Verot ja maksut voivat olla joko kotimaisia tai kohdemaan viranomaisten määräämiä, tai

c) Matkan kustannuksiin vaikuttava valuuttakurssien muutos, joka määräytyy kuusi viikkoa ennen lähtöä vallinneen valuuttakurssin mukaan. Vertailukurssina käytetään sen päivän valuuttakurssia, jota matkanjärjestäjä ilmoittaa käyttäneensä hinnoittelunsa perustana. Jos hinnoittelukurssia ei ole erikseen ilmoitettu, käytetään vertailukurssina sopimuspäivän valuuttakurssia.

8.2. Hinnan korotus ei saa olla kustannusten nousua suurempi.

Matkanjärjestäjän on ilmoitettava uusi hinta matkustajalle niin pian kuin mahdollista sekä kerrottava lisäksi, mikä on ollut hinnanmuutoksen peruste ja mitä matkapaketin osia muutos koskee.

Hinnankorotuksesta on ilmoittava matkustajalle pysyvällä välineellä viimeistään 20 päivää ennen matkan alkua.

8.3. Jos matkan hintaa korotetaan sopimuksen tekemisen jälkeen enemmän kuin 8 % kohdassa 8.2. mainitun mukaisesti laskettuna, matkustajalla on oikeus purkaa sopimus. Matkustajan on ilmoitettava sopimuksen purkamisesta matkanjärjestäjälle matkanjärjestäjän ilmoittamassa kohtuullisessa määräajassa tai ellei määräaikaa ole ilmoitettu, seitsemän päivän kuluessa siitä, kun matkustaja sai tiedon hinnan korotuksesta. Sähköisellä välineellä tiedoksi annettu ilmoitus katsotaan vastaanotetuksi sinä päivänä, jolloin matkanjärjestäjä sen lähetti.  Jos ilmoituksen saapumisen ajankohdasta ei voida esittää muuta selvitystä, postitse lähetetyn ilmoituksen katsotaan saapuneen vastaanottajalle seitsemäntenä päivänä sen lähettämisestä.

Jos matkustaja peruuttaa sopimuksen, hänelle on palautettava hänen maksamansa maksusuoritukset ilman aiheetonta viivytystä, mutta viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun matkustaja on peruuttanut sopimuksen. Oikeus mahdolliseen vahingonkorvaukseen määräytyy 16. kohdan mukaan.  

8.4. Matkanjärjestäjän on hyvitettävä matkustajalle ennen matkaa tapahtuva kohtien 8.1. a-c syihin perustuva kustannusten laskua vastaava osuus. Matkanjärjestäjä saa veloittaa maksun palautuksesta aiheutuvat tosiasialliset hallintokulut. 


9. Matkanjärjestäjän tekemät muutokset matkapakettisopimukseen

9.1. Jos matkanjärjestäjä tekee ennen matkan alkua matkan kokonaisuuden kannalta merkitykseltään vähäisiä muutoksia matkapakettisopimukseen, matkustajalla ei ole oikeutta sopimuksen peruuttamiseen, hinnanalennukseen tai vahingonkorvaukseen. Merkitykseltään vähäisinä muutoksina voidaan pitää sellaisia muutoksia, joihin matkustaja on matkakohteen tai matkan luonteen perusteella voinut kohtuudella varautua, kuten yhden matkapakettiin kuuluvan retken peruuntumista, jos matkaan sisältyy useita retkiä.

9.2. Merkittävät matkanjärjestäjän tekemät muutokset, jotka oikeuttavat matkustajan peruuttamaan matkan, on lueteltu kohdassa 5.1.

9.3. Jos matkanjärjestäjä tekee muita kuin kohdan 9.1. tarkoittamia merkitykseltään vähäisiä tai kohdan 9.2. mukaisia matkan peruuttamisen oikeuttavia muutoksia, matkustaja on velvollinen maksamaan matkan hinnan ja muut sovitut maksut ottaen kuitenkin huomioon, mitä kohdissa 15 ja 16 on määrätty matkustajan oikeudesta hinnanalennukseen ja vahingonkorvaukseen.

9.4. Matkanjärjestäjän on ilmoitettava muutoksista matkustajalle pysyvällä tavalla selkeästi, näkyvästi ja ymmärrettävästi.

9.5. Vähäisen osanottajamäärän vuoksi matkanjärjestäjällä on matkan tai matkasarjan peruuttamisen sijaan oikeus toteuttaa matka muuttamalla kuljetusvälinettä, reittiä ja aikataulua, jos muutokset eivät olennaisesti muuta matkan luonnetta. Muutoksista on ilmoitettava matkustajalle viimeistään:

1) 20 päivää ennen matkan alkamista, jos matka kestää yli kuusi päivää;

2) 7 päivää ennen matkan alkamista, jos matka kestää kahdesta kuuteen päivään;

3) 48 tuntia ennen matkan alkamista, jos matka kestää alle kaksi päivää.

Matkustajalla voi olla edellä mainittujen muutosten vuoksi oikeus 15 ja 16 kohdissa mainittuihin hinnanalennukseen ja/tai vahingonkorvaukseen.


10. Matkanjärjestäjän oikeus peruuttaa ja keskeyttää matka

10.1. Matkanjärjestäjällä on oikeus peruuttaa matka, jos

a) matkalle ei ole ilmoittautunut riittävästi osanottajia ja matkanjärjestäjä on matkaa koskevissa ennakkotiedoissa tai muussa materiaalissa (esim. matkaohjelmassa tai muissa matkadokumenteissa) maininnut matkan toteuttamisen riippuvan osanottajamäärästä. Vaadittu osanottajamäärä voi koskea joko yksittäistä matkaa tai tiettyyn matkakohteeseen tehtävää matkasarjaa. Peruuttamisesta on ilmoitettava matkustajalle viimeistään:

1) 20 päivää ennen matkan alkamista, jos matka kestää yli kuusi päivää; 

2) 7 päivää ennen matkan alkamista, jos matka kestää kahdesta kuuteen päivään; 

3) 48 tuntia ennen matkan alkamista, jos matka kestää alle kaksi päivää. 

 

Seuraava vähimmäismäärä osallistujia tarvitaan Neckermann Nordicin tilauslennolle:

Vähintään 20 % kohteen tilauspaikoista on varattu 6 kuukautta ennen lentopäivää tai lentosarjan alkua.

Vähintään 40 % kohteen tilauspaikoista on varattu 3 kuukautta ennen lentopäivää tai lentosarjan alkua.

Jos osallistujamäärä on pienempi, Neckermann Nordic voi peruuttaa koko lentosarjan tai osan siitä.


Reittilennoilla matkustamiseen, ns. dynaamiseen matkustamiseen, sovelletaan lentoyhtiön vähimmäismäärää.

 

b) matkanjärjestäjän mahdollisuudet toteuttaa matka sovitulla tavalla ovat sopimuksen tekemisen jälkeen olennaisesti vaikeutuneet matkakohteessa tai sen läheisyydessä ilmenneiden sotatoimien, muiden vakavien turvallisuusongelmien, kuten terrorismin, luonnonkatastrofien, kuten tulvien, maanjäristysten tai sääolosuhteiden, lakon, merkittävien ihmisten terveyteen vaikuttavien riskien, kuten vakavan taudin esiintymisen matkakohteessa tai vastaavan tilanteen takia taikka jos matkaa ei muusta odottamattomasta syystä voida toteuttaa vaarantamatta matkustajan henkeä tai terveyttä. Myös keskeisten palvelujen, kuten sähkön tai veden saannin keskeytyminen matkakohteessa esimerkiksi luonnonmullistuksen tai lakon vuoksi voivat olla kyseisiä syitä.

Peruuttamisesta on ilmoitettava matkustajalle niin pian kuin mahdollista.

10.2. Jos kohdassa 10. 1.b. mainittu tilanne syntyy matkan aikana, matkanjärjestäjällä on oikeus keskeyttää matka ja tehdä matkaohjelmaan muita välttämättömiä muutoksia. Matkanjärjestäjän on viivytyksettä matkan jälkeen palautettava matkustajalle saamatta jääneitä palveluksia vastaava osa matkan hinnasta.

10.3. Peruutettuaan matkan matkanjärjestäjän on palautettava matkustajan maksusuoritukset viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun sopimus on peruutettu.


11. Matkanjärjestäjän oikeus purkaa sopimus

Matkanjärjestäjällä on oikeus purkaa sopimus, jos matkustaja ei ole maksanut matkan hintaa tai sen osaa viimeistään sovittuna maksupäivänä. Edellytyksenä matkanjärjestäjän oikeudelle purkaa sopimus on, että matkustaja on saanut kohtuullisen maksuajan. Asiakirjassa, jossa maksuaika mainitaan, on kerrottava matkanjärjestäjän oikeudesta purkaa sopimus maksun laiminlyönnin takia.


12. Virhe ja virheilmoitus

12. 1. Matkanjärjestäjän suorituksessa on virhe, jos

a) matka ei palveluksiltaan tai muilta järjestelyiltään vastaa sitä, mitä on sovittu tai voidaan katsoa sovitun, tai

b) matkanjärjestäjä on laiminlyönyt antaa matkustajalle matkapalveluyhdistelmistä annetun lain edellyttämiä tietoja matkaan sovellettavista ehdoista, matkan sisällöstä, tarvittavista matkustusasiakirjoista, matkaa koskevista terveysmääräyksistä, kuljetusyhteyksistä aikatauluineen sekä muita matkustajalle tarpeellisia tietoja, kuten ohjeita matkan aikana mahdollisesti sattuvan sairastumisen, onnettomuuden tai muun vastaavan tapahtuman varalta ja tämän voidaan olettaa vaikuttaneen matkustajan päätöksentekoon, tai

c) matkanjärjestäjä on laiminlyönyt kohdan 2.5. mukaisen avustamisvelvollisuutensa.

12.2. Matkustajan tulee varautua kohtuulliseen kuljetusaikataulun muutokseen. Virheenä ei pidetä kuljetusaikataulun muutosta, jos sen seurauksena matkakohteessa oloaika lyhenee tai pitenee vähintään 2 mutta alle 5 vuorokautta kestävällä matkalla enintään 4 tuntia, 5–8 vuorokautta kestävällä matkalla enintään 5 tuntia ja yli 8 vuorokautta kestävällä matkalla enintään 8 tuntia. Jos matkan kesto alittaa 2 vuorokautta, virheen arviointi tehdään tapauskohtaisesti.

12.3. Kyseessä ei ole virhe, jos matkustaja ei käytä matkaan sisältyvää kuljetusta tai muita palveluja tai käyttää niitä vain osittain.

12.4. Virheilmoitus

Matkustaja ei saa vedota virheeseen matkan jälkeen, ellei hän ilmoita virheestä matkanjärjestäjälle tai matkanvälittäjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt se havaita. Virheestä, joka voidaan korjata matkan aikana, on ilmoitettava matkanjärjestäjälle tai -välittäjälle niin pian kuin mahdollista.

Ellei virheen välitön korjaaminen ole tarpeen, matkustajan on asetettava kohtuullinen aika virheen korjaamiselle. Kohtuullista aikaa arvioitaessa tulee ottaa huomioon matkan kesto, kohde ja muut matkan luonteeseen liittyvät seikat.

Edellä mainittu ei kuitenkaan estä matkustajaa vetoamasta virheeseen, jos matkanjärjestäjä tai muu elinkeinonharjoittaja, jota matkanjärjestäjä on käyttänyt apunaan sopimuksen täyttämisessä, on menetellyt törkeän huolimattomasti tai kunnianvastaisesti ja arvottomasti.

Matkan aikana havaituista virheistä tulee ilmoittaa heti virheen havaitsemisen jälkeen joko Neckermann Nordicin paikan päällä olevalle edustajalle tai Neckermann Nordicin puhelin- tai palvelukeskukseen tai muille annetuille yhteystiedoille.

Neckerman Nordic ei voi käsitellä valituksia matkustajan palattua kotiin, ellei hän ole ilmoittanut Neckermann Nordicin edustajille paikan päällä.

Mahdolliset valitukset kotiinpaluun jälkeen tulee aina lähettää mahdollisimman pian, kohtuullisessa ajassa ja kirjallisesti osoitteeseen [email protected]


13. Virheen korjaus

13.1. Matkanjärjestäjän on korjattava virhe välittömästi tai, jos välitön korjaus ei ole tarpeen, matkustajan asettamassa kohtuullisessa määräajassa ja siten, ettei matkustajalle aiheudu siitä kustannuksia tai olennaista haittaa. Kohtuullista määräaikaa virheen korjaamiselle määriteltäessä otetaan huomioon virheen laatu ja sen merkitys matkustajalle sekä matkanjärjestäjän mahdollisuudet korjata virhe.

Matkustajalla voi korjaamisesta huolimatta olla oikeus kohdan 15. mukaiseen hinnanalennukseen virheen kestoajalta sekä kohdan 16. mukaiseen vahingonkorvaukseen.

13.2. Matkanjärjestäjä ei ole velvollinen korjaamaan suorituksessaan olevaa virhettä, jos virheen korjaaminen on mahdotonta tai se aiheuttaa matkanjärjestäjälle kohtuuttomia kustannuksia. Kustannusten kohtuuttomuutta arvioitaessa otetaan huomioon virheen suuruus ja kyseisten matkapalvelujen arvo.

Jos matkanjärjestäjä ilmoittaa, ettei korjaa virhettä, tai jos korjausta ei suoriteta välittömästi silloin, kun se olisi välttämätöntä tai matkustajan asettamassa kohtuullisessa määräajassa, matkustaja voi tehdä sen itse. Matkustajalla on tällöin oikeus saada korvaus virheen korjauksesta aiheutuneista kustannuksista. 

Jos matkustaja itse korjaa matkanjärjestäjän suorituksessa olevan virheen, matkanjärjestäjä ei ole velvollinen korvaamaan tästä matkustajalle aiheutuneita kustannuksia, mikäli virheen korjaamisesta aiheutuneet kustannukset ovat kohtuuttomat. Matkanjärjestäjän käyttäessä tämän kohdan mukaista kieltäytymisoikeuttaan matkustajalla on oikeus kohtien 15. ja 16. mukaiseen hinnanalennukseen ja vahingonkorvaukseen. 


14. Vaihtoehtoisten palvelujen tarjoaminen matkan aikana

Jos merkittävää osaa matkapalveluista ei voida matkan aikana suorittaa sovitun mukaisesti, on matkanjärjestäjän tarjottava ilman matkustajalle aiheutuvia lisäkustannuksia matkapaketin jatkamiseksi soveltuvat vaihtoehtoiset järjestelyt, jotka ovat mahdollisuuksien mukaan laadultaan vähintään samantasoiset kuin sovitut matkapalvelut. Velvollisuus tarjota vaihtoehtoisia järjestelyjä koskee myös tapauksia, joissa matkustajan paluu matkan lähtöpaikalle ei toteudu sovitulla tavalla. 

Matkanjärjestäjän on myönnettävä matkustajalle asianmukainen hinnanalennus, jos vaihtoehtoiset järjestelyt sisältävä matkapaketti on laadultaan heikompi kuin matkapakettisopimuksen mukainen paketti. 

Matkustaja saa kieltäytyä tarjotuista vaihtoehtoisista järjestelyistä, jos ne eivät ole verrattavissa matkapakettisopimuksessa sovittuun tai jos tarjottu hinnanalennus ei vastaa virheen merkitystä. Jos matkustaja kieltäytyy perustellusti vaihtoehtoisista järjestelyistä tai jos sellaisia ei ole mahdollista tarjota, matkustajalla on oikeus asianmukaiseen hinnanalennukseen ja vahingonkorvaukseen siinäkin tapauksessa, että hän ei pura sopimusta. Jos matkapakettiin sisältyy matkustajan kuljetus, matkanjärjestäjän on järjestettävä ilman aiheetonta viivytystä matkustajalle sopimusta vastaava paluukuljetus ilman, että siitä aiheutuu matkustajalle lisäkustannuksia.

Jos matkustaja ilman edellä mainittuja hyväksyttäviä perusteita kieltäytyy tarjotuista vaihtoehtoisista järjestelyistä, hänellä ei ole oikeutta vahingonkorvaukseen tai hinnanalennukseen. 


14.1 Määrittelemätön matka

Määrittelemätön matka ei ole tavallinen matka alennettuun hintaan, vaan erityinen matkajärjestely erityisehdoilla. Määrittelemätön matka tarkoittaa, että Neckermann Nordicin ohjelmassa esitetty lento on sama, mutta majoitus on etukäteen määrittelemätön. Majoitus osoitetaan määränpäähän saapumisen yhteydessä. Majoitus voi sijaita missä tahansa mainostetussa kohteessa (esim. koko Rodoksella tai koko Kreetalla), eikä ole taattua, että hotelli kuuluu Neckermann Nordicin tavanomaiseen hotellitarjontaan. Majoitus voi olla hotellissa/hostellissa/yksityismajoituksessa tai huoneistossa.

Majoitus voi olla hyvinkin vaatimatonta, esim. 2-tähden luokitus.

Neckermann Nordic takaa asiakkaan käyttöön oman suihkun ja wc:n.

Vaikka kyseinen hotelli tarjoaisi ateriapaketteja, aterioita ei sisälly määrittelemättömän matkan hintaan.

Ilmastointi ja tallelokero eivät sisälly hintaan.

Siivous oleskelun aikana ei yleensä sisälly hintaan.

Majoitus voi vaihtua kerran oleskelun aikana.

Järjestäjä ei voi antaa ennakkovaroitusta häiriöistä, kuten meneillään olevista rakennustöistä.

Yksin matkustavien on maksettava lisämaksu yhden hengen huoneesta.

Hintaan ei sisälly kuljetusta lentokentän ja majoituksen välillä, paluuta lentokentälle lähtöpäivänä, eikä myöskään kuljetusta majoitusten välillä, jos majoituspaikka vaihtuu oleskelun aikana hotellin uloskirjautumis- ja sisäänkirjautumisaikojen vuoksi.

Pyyntöjä ei voida toteuttaa.

Järjestäjä takaa, että samaan hotelliin voidaan majoittaa enintään kaksi määrittelemättömän varauksen tehnyttä henkilöä.

Ei opaspalvelua.

Suosittelemme, että jokainen, jolla on majoitusvaatimuksia, valitsee tietyn majoituksen. Suosittelemme liikuntarajoitteisia tai vammaisia matkustajia sekä lasten kanssa matkustavia valitsemaan ennalta määritellyn majoitusvaihtoehdon.


14.2 Määrittelemätön All Inclusive*** on määrittelemätön matka (katso 14.1), jossa järjestäjä takaa vähintään 3 tähden hotellin Simple All Inclusive -paketilla, mutta muuten samoilla ehdoilla kuin kohdassa 14.1).


15. Hinnanalennus

Jos virhettä ei ole korjattu viivytyksettä matkanjärjestäjän kustannuksella tai jos virhe ei ole korjattavissa, matkustajalla on oikeus virheen merkitystä vastaavaan hinnanalennukseen, ellei matkanjärjestäjä osoita, että virhe johtuu matkustajasta.

Oikeutta hinnanalennukseen ei kuitenkaan ole, jos virhe on merkitykseltään vähäinen suhteessa koko sopimukseen. Hinnanalennusta laskettaessa lähtökohtana on matkapaketin kokonaishinta, eikä virheen sisältäneen yksittäisen matkapalvelun hinta. Virheen merkitystä arvioitaessa voidaan ottaa huomioon myös matkustajan yksilölliset tarpeet ja erityiset toiveet sopimusta tehtäessä.


16. Vahingonkorvaus

16.1. Matkustajalla on oikeus korvaukseen vahingosta, jonka matkanjärjestäjän suorituksessa oleva virhe on hänelle aiheuttanut. Matkanjärjestäjän on suoritettava korvaus matkustajalle ilman aiheetonta viivytystä.

Matkustajalla ei kuitenkaan ole oikeutta korvaukseen, jos matkanjärjestäjä osoittaa, että 

1) virhe johtuu matkustajasta;

2) virhe johtuu kolmansista osapuolista, joilla ei ole yhteyttä matkapalvelujen tarjoamiseen, eikä se olisi kohtuullisesti ollut ennakoitavissa tai estettävissä; 

3) virhe johtuu 16.9. kohdassa tarkoitetuista ylivoimaisista tilanteista.

16.2. Korvattavia vahinkoja ovat esimerkiksi virheestä matkustajalle aiheutuneet ylimääräiset menot ja hyödyttömiksi käyneet menot sekä kotiinpaluun viivästymisen yhteydessä syntynyt ansionmenetys, yöpymisen järjestämisestä aiheutuneet ylimääräiset kulut sekä loma- tai matkanautinnon menettäminen. Viimeksi mainittu edellyttää matkapalvelujen suorittamisessa ilmennyttä merkittävää virhettä.

16.3. Matkustajalla on matkatavaroiden kuljetuksen viivästymisestä johtuvasta tavaroiden käytön estymisestä oikeus korvaukseen, jos siitä viivästyksen kesto ja muut seikat huomioon ottaen on katsottava aiheutuneen haittaa matkustajalle.

Jos matkustajan matkatavarat viivästyvät tai vahingoittuvat, matkustajan on tehtävä ns. P.I.R-raportti (Property Irregularity Report). Raportti/ilmoitus tulee tehdä suoraan lentoasemalla matkatavaroiden noudon yhteydessä. Jos vahinkoa ei havaita lentoasemalla, jotkut lentoyhtiöt hyväksyvät ilmoitukset 7 päivän sisällä vahingon sattumisesta, mutta useimmiten joudut ilmoittamaan lentokentälle uudelleen. P.I.R.-ilmoitus on edellytys korvauksen saamiselle. Montrealin yleissopimuksen mukaan korvauksen enimmäismäärä on rajoitettu.

16.4. Matkustajan on pyrittävä rajoittamaan vahingon määrää parhaansa mukaan. Matkanjärjestäjä ei vastaa vahingosta, joka on aiheutunut matkustajan omasta tuottamuksesta.

16.5. Ilma-, meri-, tai rautatiekuljetuksen aikana tapahtuneen vahingon osalta vahingonkorvaus määräytyy niiden säännösten tai sopimusten perusteella, joita alihankkijana toimiva kuljetusyhtiö soveltaa omassa toiminnassaan. Matkanjärjestäjän korvausvastuuseen kuljetukseen liittyvästä vahingosta sovelletaan mitä kyseisestä kuljetuksesta säädetään merilaissa (674/1994) tai merten matkustajaliikenteen harjoittajan vastuusta onnettomuustapauksessa annetussa Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) N:o 392/2009, kuljetuksesta ilma-aluksessa annetussa laissa (289/1937), ilmakuljetussopimuslaissa (45/1977), ilmakuljetuslaissa (387/1986), rautatiekuljetuslaissa (1119/2000), matkustajien ja heidän matkatavaroidensa ilmakuljetusta koskevasta lentoliikenteen harjoittajien korvausvastuusta annetussa neuvoston asetuksessa (EY) N:o 2027/97 taikka siitä määrätään kansainvälisiä rautatiekuljetuksia koskevassa yleissopimuksessa (COTIF; SopS 5/1985), eräiden kansainvälistä ilmakuljetusta koskevien sääntöjen yhtenäistämisestä tehdyssä yleissopimuksessa (SopS 76/2004), matkustajien ja matkatavaroiden kuljettamisesta meritse vuonna 1974 tehdyn Ateenan yleissopimuksen vuoden 2002 pöytäkirjassa (SopS 70/2017).

16.6. Matkustajalle myönnettävä vahingonkorvaus määräytyy syntyneen vahingon suuruuden perusteella, mutta se ei voi koskaan olla enempää kuin kolme kertaa matkan hinta.  Tämä vastuunrajoitus ei koske kuitenkaan henkilövahinkoa eikä tahallaan tai huolimattomuudesta aiheutettua muuta vahinkoa.

16.7. Saadakseen korvausta matkustajan on näytettävä, että matkanjärjestäjän suorituksessa on virhe ja että hänelle aiheutunut vahinko on syy-yhteydessä kyseiseen virheeseen. Korvauksen vaatijalla on myös näyttötaakka vahingon määrästä. 

16.8. Matkustajan vahingonkorvausvelvollisuuteen suhteessa matkanjärjestäjään sovelletaan kohtaa 2.6.3. 

16.9. Ylivoimaiset tilanteet (väistämättömät ja poikkeukselliset olosuhteet)
Matkanjärjestäjä ei ole vastuussa vahingosta, joka aiheutuu väistämättömistä ja poikkeuksellisista olosuhteista, ja jotka ovat matkanjärjestäjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja joiden seurauksia ei olisi voitu välttää, vaikka kaikki kohtuulliset toimenpiteet olisi toteutettu. Näitä väistämättömiä ja poikkeuksellisia olosuhteita voivat olla esimerkiksi viranomaismääräykset, ilmatilarajoitukset, sotatoimet, muut vakavat turvallisuusongelmat, kuten terrorismi, vakavat levottomuudet, merkittävät riskit ihmisten terveydelle kuten vakavan taudin esiintyminen matkakohteessa tai luonnonkatastrofit, kuten tulvat, maanjäristykset tai sääolosuhteet, jotka tekevät mahdottomaksi matkapakettisopimuksessa määritetyn turvallisen matkustamisen kohteeseen tai jotka muuten vaikuttavat merkittävästi matkan toteuttamiseen sovitulla tavalla. Myös keskeisten palvelujen, kuten sähkön tai veden saannin keskeytyminen esimerkiksi luonnonmullistuksen tai lakon vuoksi voivat olla kyseisiä syitä.

16.10. Jos matkustajan paluuta ei ole väistämättömien ja poikkeuksellisten olosuhteiden vuoksi mahdollista toteuttaa sovitun mukaisesti, matkanjärjestäjä vastaa tarvittavasta, mahdollisuuksien mukaan matkapakettisopimusta vastaavasta majoituksesta aiheutuvista kustannuksista enintään kolmelta yöltä, ellei kuljetusyhtiö tätä tee.

Edellä mainittu kustannusvastuun rajoitus ei koske liikuntarajoitteista matkustajaa tai hänen saattajaansa, raskaana olevaa naista, ilman saattajaa matkustavaa alaikäistä eikä erityistä lääkinnällistä apua tarvitsevaa henkilöä, jos matkanjärjestäjälle on ilmoitettu viimeistään 48 tuntia ennen matkan alkua henkilön erityistarpeesta huolenpitoon.

16.11. Matkanjärjestäjä ei saa vedota väistämättömiin ja poikkeuksellisiin olosuhteisiin vastuunsa rajoittamiseksi paluukuljetuksen viivästyessä, jos asianomainen kuljetuspalvelun tarjoaja ei saa vedota tällaisiin olosuhteisiin sovellettavan Euroopan unionin lainsäädännön nojalla.


17. Varausvirheet

Matkanjärjestäjän on korvattava ilman aiheetonta viivytystä matkustajalle vahinko, joka aiheutuu sen käyttämässä varausjärjestelmässä olevasta teknisestä puutteesta tai varausmenettelyn kuluessa tehdystä virheestä.  

Matkustajalla ei ole oikeutta korvaukseen, jos varausvirhe johtuu matkustajasta tai kohdassa 16.9. tarkoitetuista väistämättömistä ja poikkeuksellisista olosuhteista. 

Varausvirhe voi johtua matkustajasta esimerkiksi silloin, kun hän antaa elinkeinonharjoittajalle virheellisen tai puutteellisen matkustajaa tai matkaa koskevan tiedon. Matkustajan kuuluu myös normaalin huolellisuusvelvoitteen mukaisesti tarkistaa saamansa asiakirjat, kuten varausvahvistus, ja ilmoittaa havaitsemistaan puutteista tai virheistä matkanjärjestäjälle tai matkanvälittäjälle niin pian kuin mahdollista.  Jos hän laiminlyö tarkistusvelvollisuutensa ja tästä aiheutuu hänelle vahinkoa, hänen myötävaikutuksensa voidaan ottaa huomioon määritettäessä hänelle maksettavaa vahingonkorvausta. 


18. Muun lainsäädännön nojalla saadun korvauksen vähentäminen

Jos matkustajalle on myönnetty hinnanalennusta tai vahingonkorvausta matkustajien oikeuksia koskevan Euroopan unionin lainsäädännön tai kansainvälisten yleissopimusten nojalla, korvauksen määrä on vähennettävä näiden ehtojen nojalla myönnettävästä vastaavasta korvauksesta.

Matkustaja on velvollinen ilmoittamaan muilta tahoilta saamistaan matkapaketin virheeseen liittyvistä hyvityksistä matkanjärjestäjälle tai -välittäjälle.


19. Korvausvaatimukset

19.1. Virhettä koskevan huomautuksen tekemisestä matkanjärjestäjälle määrätään kohdassa 12.

19.2. Korvausvaatimukset on esitettävä matkanjärjestäjälle kirjallisesti kohtuullisessa ajassa.


20. Riita-asiat

Jos matkapakettisopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Matkustaja voi saattaa riita-asian myös kotipaikkansa käräjäoikeuden käsiteltäväksi.

Ennen kuin matkustaja menee edellä mainituille viranomaisille, tulee kotiinpaluun jälkeen lähettää reklamaatio myös matkan päätyttyä osoitteeseen [email protected].



21. Pidätämme oikeuden muutoksiin

Neckermann Nordic pidättää oikeuden tehdä muutoksia annettuihin tietoihin ja pakettia koskeviin sopimusehtoihin ennen kuin asiakkaan kanssa on päästy sopimukseen. Neckermann Nordic pidättää oikeuden korjata mahdolliset virheet. Pidätämme oikeuden paino- ja oikolukuvirheisiin.

 

22. Vain lento ja vain hotelli

Kun varaat vain hotellin tai vain lennon (reittilento tai tilauslento), matka on maksettava suoraan tilauksen yhteydessä. Matkapakettilaki ei koske sinua ja Neckermann Nordic toimii vain lentoyhtiön tai hotellin edustajana. Lentoyhtiö vastaa lentoaikojen muutoksista, peruutetuista lennoista, matkatavaroista jne. Kaikki valitukset tai reklamaatiot tulee osoittaa suoraan lentoyhtiölle tai hotellille.

Matkustajan omalla vastuulla on tarkistaa ja pysyä ajan tasalla mahdollisista ajanmuutoksista, eikä Neckermann Nordic ole vastuussa mahdollisista lisäkustannuksista. Suosittelemme, että tarkistat AINA lähtöajat lentoyhtiöltä. Matkustajien tulee myös olla tavoitettavissa varauksessa ilmoitetulla matkapuhelinnumerolla, koska muutoksista voidaan ilmoittaa tekstiviestillä.


Lentoliput kahdella eri varausnumerolla, ts. Matkat, jotka koostuvat kahdesta tai useammasta yksittäisestä matkasta, käsitellään erillisinä, toisistaan ​​täysin riippumattomina matkoina. Erillisiä lentolippuja (vain lento) ostettaessa Neckermann Nordic ei ole vastuussa korvausten maksamatta jättämisestä aikamuutosten, viivästysten tai peruutettujen lentojen yhteydessä.

Pelkän lentopaikan ostettaessa paluumatka peruuntuu, jos menolentoa ei hyödynnetä/käytetty. Vain paluumatkaa ei voi käyttää yksisuuntaisena matkana.

Vain hotellia ostaessaan Neckermann Nordic noudattaa maksuvaatimuksia ja peruutussääntöjä, jotka koskevat hotellin omia sääntöjä.


23. Hotelli/käyttämätön sänky

Huoneeseen/huoneistoon saa majoittua vain varausvahvistuksessa/lipussa mainittu matkustaja. Matkustajilla, joilla on yksi tai useampi tyhjä vuode huoneessa/huoneistossa, ei ole oikeutta majoittaa sinne toista henkilöä.


24. Golfmatkat

Tilauslennoilla golfmatkojen maksamiseen, muutoksiin ja peruutuksiin sovelletaan yleisiä matkustusehtoja, paitsi varausmaksu on 250-500 euroa kohteesta riippuen.

Varattaessa golfmatkoja reittilennoilla sovelletaan lentoyhtiön maksupäivää koskevia ehtoja. Loppumaksu vaaditaan yleensä heti varauksen yhteydessä tai lentoyhtiö voi muuttaa loppumaksun ajankohtaa lyhyellä varoitusajalla.

Reittilennoilla matkustamista ei yleensä palauteta peruutuksen yhteydessä.

Varattujen aloitusaikojen peruutus tulee tehdä 45 päivää ennen lähtöä. Alle 45 vrk ennen lähtöä tehdystä peruutuksesta veloitetaan 100 % lähtöajan hinnasta.

-Golfseura pidättää oikeuden muuttaa vahvistettuja tii-aikoja.


25. Golf ryhmämatka (vähintään 8 henkilöä)

Golfmatkaa varatessa tulee maksaa varausmaksu yleisten sääntöjen mukaisesti. Varausmaksun lisäksi tulee maksaa myös aloitusajoista aiheutuvat kulut yhdessä varausmaksun kanssa, jos niin on sopimuksessa mainittu. Ryhmägolfmatkojen lopulliset maksupäivät ja erityiset peruutusehdot ilmoitetaan ryhmille varauksen yhteydessä.

Jotta ryhmä lasketaan golfryhmäksi, siinä on oltava vähintään 8 maksavaa aikuista, jotka pelaavat golfia. Ei-golfia pelaavat matkatoverit eivät sisälly golfryhmään.


26. Kampanjat

Ajoittain järjestetään erilaisia ​​kampanjahintoja, jotka näytetään verkkosivuillamme. Näillä voi olla erityisiä sääntöjä, jotka on listattu kampanjatietojen alle, tai voidaan todeta, että pakettimatkoja koskevat yleiset säännöt.


27. Henkilötiedot

Neckermann Nordic pitää tietosuojaa erittäin tärkeänä. Tavoitteemme on taata sinulle korkein tietosuojan ja tietoturvan taso. Käsittelemme kaikkia henkilötietoja sovellettavan lain mukaisesti.

Sinulla on velvollisuus lukea henkilötietoja ja evästeitä koskevat tiedot osoitteessa www.neckermann-nordic.fi

Lähetä soittopyyntö
075 326 54 64
Neckermann tekee sen mahdolliseksi!
footer logo
tournate logo