Miten
voin varata matkan?
Voit
varata suoraan verkkosivuiltamme tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme
puhelimitse tai sähköpostitse.
Voinko
tehdä muutoksia varaukseeni sen jälkeen, kun olen tehnyt varauksen?
Tämä
riippuu ostamasi lipun tyypistä ja siitä, kuinka pitkä aika on lähtöön ja
oletko ostanut muutos-/peruutussuojan. Sinun on aina otettava yhteyttä
matkakonsultteihimme.
Kirjoitin
väärän syntymäajan/ väärän nimen/ unohdin toisen nimen jne. Miten voin korjata
sen?
Sinun
tulee ottaa yhteyttä matkakonsultteihimme puhelimitse tai sähköpostitse heti,
kun huomaat virheen. Huomaa, että virheiden korjaamisesta voi aiheutua
kustannuksia.
Voinko
saada ylimääräistä alennusta, jos varaan matkakonsultin kautta?
Ei,
hinta on sama kuin verkkosivustolla.
Peritäänkö
lisämaksu, jos varaan matkakonsultilta?
Ei,
saat saman hinnan kuin verkkosivustolla.
Mitä
alennuskoodit/tarjouskoodit ovat ja mistä löydän ne?
Kampanjoista
ja alennuskoodeista kerromme uutiskirjeissämme, sosiaalisessa mediassa tai
muissa mainoksissa. Tämä on erikoisalennus, joka koskee tiettyjä matkoja ja
tiettyjä ajanjaksoja ja se tulee syöttää alennuskoodikenttään varattaessa matka
nettisivuillamme. Alennuskoodit voidaan lisätä vain suoraan varauksen
yhteydessä ja eikä niitä voi lisätä jälkikäteen.
Miten
maksan matkani?
Voit
kirjautua sisään profiiliisi kotisivuillamme ja maksaa sieltä matkasi kortilla.
Milloin
matka on maksettava?
Kun
teet varauksen, varausmaksun tulee olla saatavillamme heti varauksen
yhteydessä. Varausmaksun suuruus puolestaan voi vaihdella riippuen siitä,
minne matkustat ja minkä tyyppisen matkan varaat. Koko matkan loppumaksu
vaihtelee, jos varaat matkan tilauslennolla tai reittilennolla. Katso matkaehdot.
Saanko
rahat takaisin, jos peruutan matkan?
Varaamasi
matkan tyypistä riippuen voi joskus olla mahdollista saada osa maksetusta
summasta takaisin riippuen siitä, kuinka monta päivää on jäljellä lähtöön. Normaalisti
et saa koskaan maksettua varausmaksua takaisin ja palautussumma lasketaan
lähtöön jäljellä olevien päivien määrästä, katso matkaehdot.
Saanko
rahat takaisin, jos olen estynyt matkustamasta sairauden vuoksi?
Tavalliset
peruutussäännöt ovat voimassa ja suojautuaksesi mahdolliselta sairastumiselta
sinun tulee varmistaa, että sinulla on yksityinen peruutussuoja esimerkiksi
vakuutuksessasi tai ostaa se erikseen. Siksi sinun tulee aina ottaa suoraan
heihin yhteyttä sairauden sattuessa ja saada ohjeet edetäksesi. Useimmiten nämä
vaativat todisteen matkan varauksesta ja lääkärintodistuksen.
Kuinka
voin lisätä matkatavarat varaukseeni?
Lisäät
matkatavarat suoraan varauksen yhteydessä, mutta jos unohdat tämän, voit aina
ottaa yhteyttä matkakonsultteihimme puhelimitse tai sähköpostitse.
Voinko
lisätä niin sanottuja ylimääräisiä matkatavaroita, varatun 20 kg:n lisäksi?
Tämä
riippuu siitä, minkä lentoyhtiön kanssa matkustat, ja lentoyhtiökohtaiset
säännöt löydät täältä.
Miksi hinta muuttuu päivästä toiseen?
Kuten muutkin järjestäjät, Neckerman
Nordic päivittää hintoja jatkuvasti, mikä tarkoittaa, että hinnat voivat nousta
tai laskea. Hinnat vaihtelevat kysynnän ja tarjonnan mukaan. Sen hetkinen hinta
ilmoitetaan varauksen yhteydessä. Mahdollisen hinnan laskemisen tapahtuessa
erotusta ei palauteta.
Voinko varata huoneen erityisellä
näköalalla?
Joissakin hotelleissa voit valita
varauksen yhteydessä huoneen esimerkiksi merinäköalalla, mikä yleensä maksaa
hieman enemmän. Näissä hotelleissa ei voi kirjoittaa esimerkiksi
merinäköalapyyntöjä.
Miten toivomuksien kanssa toimitaan?
Otamme mielellämme vastaan toivomuksia
ja välitämme ne hotellille. Tämä voi koskea esimerkiksi huonesijoitusta:
asumista vierekkäisissä huoneissa, tietyssä kerroksessa, tietyssä huoneessa,
sijainnissa tai vastaavassa. Hotellit yrittävät toteuttaa toiveet saatavuuden
mukaan mutta eivät voi taata, että kaikkien toiveet saadaan toteutettua.
Jos
olemme iso ryhmä, saammeko ryhmäalennuksen?
Ryhmiin
sovelletaan erityissääntöjä ja ryhmäalennuksia. Ryhmä on oltava vähintään 15 aikuista.
Pyydä tarjous matkakonsulteiltamme. Huomaa, että ryhmien säännöt voivat
vaihdella ja nykyiset säännöt saat tarjouksen yhteydessä.
Varaukseni
on peruutettu, mitä minun pitäisi tehdä?
Tämä
voi johtua siitä, että maksua ei ole suoritettu tai kun maksu ei rekisteröidy
ajoissa, matka peruuntuu automaattisesti.
Huomaathan,
että jos teet useamman kuin yhden varauksen eli tuplavarauksen ja maksat
niistä, automaattista peruutusta ei tapahdu ja kaikkiin lippuihin sovelletaan
normaalit matkustusehdot.
Minulla
on ongelma varaukseni/maksun kanssa, mitä minun pitäisi tehdä?
Ota
aina yhteyttä suoraan matkakonsultteihimme puhelimitse, jos sinulla on ongelmia
varsinaisen varauksen tai maksun kanssa. Jos odotat pidempään tai lähetät
sähköpostia, matka saatetaan myydä loppuun/ hinta voi muuttua / oleva varaus
voi peruuntua maksun viivästyessä.